ОПИТУВАЛЬНИК ПРОФЕСІЙНИХ СХИЛЬНОСТЕЙ Л. ЙОВАЙШИ
ОПИТУВАЛЬНИК ПРОФЕСІЙНИХ СХИЛЬНОСТЕЙ Л. ЙОВАЙШИ (модифікація Г.В. Резапкіної) Методика спрямована на виявлення схильностей що відносяться до різних сфер професійної діяльності: роботі з людьми, практичній, інтелектуальній, естетичній, планово-економічній або екстремальній. Інструкція: Закінчіть вислови, вибравши один з варіантів - «а», «б» або «в» - і обвівши відповідну букву в бланку навпроти номера питання. 1. Мені хотілося б в своїй професійній діяльності: а) спілкуватися з самими різними людьми; б) що-небудь робити своїми руками - меблі, машини, одяг і т.д.; в) знімати фільми, малювати, писати книги, виступати на сцені і т.д.; 2. У книзі або кінофільмі мене більше всього приваблює: а) художня форма, майстерність письменника або режисера; б) сюжет, дії героїв; в) інформація, яка може бути корисною в житті. 3. Мене більше ощасливить Нобелівська премія: а) в області науки; б) за громадську діяльність; в) в області мистецтва. 4. Я скоріше погоджуся стати: а) керівником банку; б) головним інженером на виробництві; в) начальником експедиції. 5. Майбутнє людей визначає: а) досягнення науки; б) розвиток виробництва; в) взаєморозуміння між людьми. 6. На місці директора школи я, передусім, займуся: а) її впорядкуванням (їдальня, спортзал, комп'ютери); б) створенням дружного, згуртованого колективу; в) розробкою нових технологій навчання. 7. На технічній виставці мене більше приваблюватиме: а) зовнішній вигляд експонатів (колір, форма); б) внутрішній устрій експонатів; в) їх практичне застосування. 8. У людях я ціную, передусім: а) мужність, сміливість, витривалість; б) дружелюбність, чуйність; в) відповідальність, чесність, акуратність. 9. У вільний від роботи час я буду: а) писати вірші або малювати; б) ставити різні досліди; в) тренуватися. 10. У закордонних поїздках мене більше приваблюватиме: а) екстремальний туризм (альпінізм, віндсерфінг, горні лижі); б) ділове спілкування; в) можливість знайомства з історією і культурою іншої країни. 11. Мені цікаво розмовляти: а) про машину нового типу; б) про нову наукову теорію; в) про людські взаємини. 12. Якби в моїй школі були всього три гуртки, я б вибрав: а) технічний; б) музичний; в) спортивний. 13. У школі більше уваги слід приділяти: а) покращанню взаєморозуміння між учителями і учнями; б) підтримці здоров'я що вчаться, заняттям спортом; в) зміцненню дисципліни. 14. Я з великим інтересом дивлюся: а) науково-популярні фільми; б) програми про культуру і мистецтво; в) спортивні програми. 15. Мені було б цікаво працювати: а) з машинами, механізмами; б) з об'єктами природи; в) з дітьми або однолітками. 16. Школа в першу чергу повинна: а) давати знання і уміння; б) вчити спілкуванню з іншими людьми; в) навчати навичкам роботи. 17. Кожна людина повинна: а) вести здоровий спосіб життя; б) мати можливість займатися творчістю; в) мати зручні побутові умови. 18. Для благополуччя суспільства в першу чергу необхідні: а) захист інтересів і прав громадян б) турбота про матеріальне благополуччя людей; в) наука і технічний прогрес. 19. Мені більше всього подобаються уроки: а) фізкультури; б) математики; в) праці. 20. Мені цікавіше було б: а) планувати виробництво продукції; б) виготовляти вироби; в) займатися збутом продукції. 21. Я вважаю за краще читати статті: а) про визначних учених і їх відкриття; б) про творчість митців і музикантів; в) про цікаві винаходи. 22. Вільний час я більш охоче провожу: а) роблячи що-небудь по господарству; б) з книгою; в) на виставках і концертах. 23. Більший інтерес у мене викличе повідомлення: а) про художню виставку; б) про ситуацію на фондових біржах; в) про наукове відкриття. 24. Я вважаю за краще працювати: а) у приміщенні, де багато людей; б) у незвичайних умовах; в) у звичайному кабінеті. Обробка і аналіз результатів: Після заповнення бланка учні повинні підрахувати число обведених букв в кожній з шести колонок бланка і записати ці шість чисел в порожніх клітках нижнього рядка. 10-12 балів - яскраво виражені професійні нахили. 7-9 балів - середньо виражені професійні нахили. 4-6 балів - слабо виражені професійні нахили. 0-3 балу - професійна схильність не виражена. У кожній з шести колонок представлена сума балів. Вона відображає схильність до певного виду діяльності: 1 - схильність до роботи з людьми. Професії, пов'язані з обслуговуванням (побутовим, медичним, довідково-інформаційним), управлінням, вихованням і навчанням. Люди, успішні в професіях цієї групи, повинні уміти і любити спілкуватися, знаходити спільну мову з різними людьми, розуміти їх настрій, наміри і особливості. 2 - схильність до дослідницької діяльності. Професії, пов'язані з науковою роботою. Окрім хорошої теоретичної підготовки в певних галузях науки, людям, що займаються дослідницькою діяльністю, необхідні такі якості, як раціональність, незалежність і оригінальність думок, аналітичний склад розуму. Як правило, їм більше подобається роздумувати про проблему, чим займатися її реалізацією. 3 - схильність до роботи на виробництві. Коло цих професій дуже широке: виробництво і обробка металу; збирання, монтаж приладів і механізмів; ремонт, наладка, обслуговування електронного і механічного обладнання; монтаж, ремонт будівель, конструкцій; обробка і використання різних матеріалів; управління транспортом. Професії цієї групи пред'являють підвищені вимоги до здоров'я людини, координації рухів, уваги. 4 - схильність до естетичних видів діяльності. Професії творчого характеру, пов'язані з образотворчою, музичною, літературно-художньою, акторсько-сценічною діяльністю. Людей творчих професій, крім наявності спеціальних здібностей (музичних, літературних, акторських), відрізняє оригінальність мислення і незалежність характера, прагнення до досконалості. 5 - схильність до екстремальних видів діяльності. Професії, пов'язані із заняттями спортом, подорожами, експедиційною роботою, охоронною і оперативно-розшуковою діяльністю, службою в армії. Всі вони пред'являють особливі вимоги до фізичної підготовки, здоров'я і морально-вольових якостей.6 - схильність до планово-економічних видів діяльності. Професії, пов'язані з розрахунками і плануванням (бухгалтер, економіст); діловодством, аналізом і перетворенням текстів (редактор, перекладач, лінгвіст); схематичним зображенням об'єктів (кресляр, топограф). Ці професії вимагають від людини зібраності і акуратності.ОПИТУВАЛЬНИК ПРОФЕСІЙНИХ СХИЛЬНОСТЕЙ Л. ЙОВАЙШИ (модифікація Г.В. Резапкіної) Методика спрямована на виявлення схильностей що відносяться до різних сфер професійної діяльності: роботі з людьми, практичній, інтелектуальній, естетичній, планово-економічній або екстремальній. Інструкція: Закінчіть вислови, вибравши один з варіантів - «а», «б» або «в» - і обвівши відповідну букву в бланку навпроти номера питання. 1. Мені хотілося б в своїй професійній діяльності: а) спілкуватися з самими різними людьми; б) що-небудь робити своїми руками - меблі, машини, одяг і т.д.; в) знімати фільми, малювати, писати книги, виступати на сцені і т.д.; 2. У книзі або кінофільмі мене більше всього приваблює: а) художня форма, майстерність письменника або режисера; б) сюжет, дії героїв; в) інформація, яка може бути корисною в житті. 3. Мене більше ощасливить Нобелівська премія: а) в області науки; б) за громадську діяльність; в) в області мистецтва. 4. Я скоріше погоджуся стати: а) керівником банку; б) головним інженером на виробництві; в) начальником експедиції. 5. Майбутнє людей визначає: а) досягнення науки; б) розвиток виробництва; в) взаєморозуміння між людьми. 6. На місці директора школи я, передусім, займуся: а) її впорядкуванням (їдальня, спортзал, комп'ютери); б) створенням дружного, згуртованого колективу; в) розробкою нових технологій навчання. 7. На технічній виставці мене більше приваблюватиме: а) зовнішній вигляд експонатів (колір, форма); б) внутрішній устрій експонатів; в) їх практичне застосування. 8. У людях я ціную, передусім: а) мужність, сміливість, витривалість; б) дружелюбність, чуйність; в) відповідальність, чесність, акуратність. 9. У вільний від роботи час я буду: а) писати вірші або малювати; б) ставити різні досліди; в) тренуватися. 10. У закордонних поїздках мене більше приваблюватиме: а) екстремальний туризм (альпінізм, віндсерфінг, горні лижі); б) ділове спілкування; в) можливість знайомства з історією і культурою іншої країни. 11. Мені цікаво розмовляти: а) про машину нового типу; б) про нову наукову теорію; в) про людські взаємини. 12. Якби в моїй школі були всього три гуртки, я б вибрав: а) технічний; б) музичний; в) спортивний. 13. У школі більше уваги слід приділяти: а) покращанню взаєморозуміння між учителями і учнями; б) підтримці здоров'я що вчаться, заняттям спортом; в) зміцненню дисципліни. 14. Я з великим інтересом дивлюся: а) науково-популярні фільми; б) програми про культуру і мистецтво; в) спортивні програми. 15. Мені було б цікаво працювати: а) з машинами, механізмами; б) з об'єктами природи; в) з дітьми або однолітками. 16. Школа в першу чергу повинна: а) давати знання і уміння; б) вчити спілкуванню з іншими людьми; в) навчати навичкам роботи. 17. Кожна людина повинна: а) вести здоровий спосіб життя; б) мати можливість займатися творчістю; в) мати зручні побутові умови. 18. Для благополуччя суспільства в першу чергу необхідні: а) захист інтересів і прав громадян б) турбота про матеріальне благополуччя людей; в) наука і технічний прогрес. 19. Мені більше всього подобаються уроки: а) фізкультури; б) математики; в) праці. 20. Мені цікавіше було б: а) планувати виробництво продукції; б) виготовляти вироби; в) займатися збутом продукції. 21. Я вважаю за краще читати статті: а) про визначних учених і їх відкриття; б) про творчість митців і музикантів; в) про цікаві винаходи. 22. Вільний час я більш охоче провожу: а) роблячи що-небудь по господарству; б) з книгою; в) на виставках і концертах. 23. Більший інтерес у мене викличе повідомлення: а) про художню виставку; б) про ситуацію на фондових біржах; в) про наукове відкриття. 24. Я вважаю за краще працювати: а) у приміщенні, де багато людей; б) у незвичайних умовах; в) у звичайному кабінеті. Обробка і аналіз результатів: Після заповнення бланка учні повинні підрахувати число обведених букв в кожній з шести колонок бланка і записати ці шість чисел в порожніх клітках нижнього рядка. 10-12 балів - яскраво виражені професійні нахили. 7-9 балів - середньо виражені професійні нахили. 4-6 балів - слабо виражені професійні нахили. 0-3 балу - професійна схильність не виражена. У кожній з шести колонок представлена сума балів. Вона відображає схильність до певного виду діяльності: 1 - схильність до роботи з людьми. Професії, пов'язані з обслуговуванням (побутовим, медичним, довідково-інформаційним), управлінням, вихованням і навчанням. Люди, успішні в професіях цієї групи, повинні уміти і любити спілкуватися, знаходити спільну мову з різними людьми, розуміти їх настрій, наміри і особливості. 2 - схильність до дослідницької діяльності. Професії, пов'язані з науковою роботою. Окрім хорошої теоретичної підготовки в певних галузях науки, людям, що займаються дослідницькою діяльністю, необхідні такі якості, як раціональність, незалежність і оригінальність думок, аналітичний склад розуму. Як правило, їм більше подобається роздумувати про проблему, чим займатися її реалізацією. 3 - схильність до роботи на виробництві. Коло цих професій дуже широке: виробництво і обробка металу; збирання, монтаж приладів і механізмів; ремонт, наладка, обслуговування електронного і механічного обладнання; монтаж, ремонт будівель, конструкцій; обробка і використання різних матеріалів; управління транспортом. Професії цієї групи пред'являють підвищені вимоги до здоров'я людини, координації рухів, уваги. 4 - схильність до естетичних видів діяльності. Професії творчого характеру, пов'язані з образотворчою, музичною, літературно-художньою, акторсько-сценічною діяльністю. Людей творчих професій, крім наявності спеціальних здібностей (музичних, літературних, акторських), відрізняє оригінальність мислення і незалежність характера, прагнення до досконалості. 5 - схильність до екстремальних видів діяльності. Професії, пов'язані із заняттями спортом, подорожами, експедиційною роботою, охоронною і оперативно-розшуковою діяльністю, службою в армії. Всі вони пред'являють особливі вимоги до фізичної підготовки, здоров'я і морально-вольових якостей.6 - схильність до планово-економічних видів діяльності. Професії, пов'язані з розрахунками і плануванням (бухгалтер, економіст); діловодством, аналізом і перетворенням текстів (редактор, перекладач, лінгвіст); схематичним зображенням об'єктів (кресляр, топограф). Ці професії вимагають від людини зібраності і акуратності.17:02 19.01.2024