A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Грузчанська гімназія
Кролевецької міської ради

Поради

Дата: від до Скинути

ОПИТУВАЛЬНИК ПРОФЕСІЙНИХ СХИЛЬНОСТЕЙ Л. ЙОВАЙШИ

ОПИТУВАЛЬНИК ПРОФЕСІЙНИХ СХИЛЬНОСТЕЙ Л. ЙОВАЙШИ (модифікація Г.В. Резапкіної) Методика спрямована на виявлення схильностей що відносяться до різних сфер професійної діяльності: роботі з людьми, практичній, інтелектуальній, естетичній, планово-економічній або екстремальній. Інструкція: Закінчіть вислови, вибравши один з варіантів - «а», «б» або «в» - і обвівши відповідну букву в бланку навпроти номера питання. 1. Мені хотілося б в своїй професійній діяльності: а) спілкуватися з самими різними людьми; б) що-небудь робити своїми руками - меблі, машини, одяг і т.д.; в) знімати фільми, малювати, писати книги, виступати на сцені і т.д.; 2. У книзі або кінофільмі мене більше всього приваблює: а) художня форма, майстерність письменника або ре­жисера; б) сюжет, дії героїв; в) інформація, яка може бути корисною в житті. 3. Мене більше ощасливить Нобелівська премія: а) в області науки; б) за громадську діяльність; в) в області мистецтва. 4. Я скоріше погоджуся стати: а) керівником банку; б) головним інженером на виробництві; в) начальником експедиції. 5. Майбутнє людей визначає: а) досягнення науки; б) розвиток виробництва; в) взаєморозуміння між людьми. 6. На місці директора школи я, передусім, займуся: а) її впорядкуванням (їдальня, спортзал, комп'ютери); б) створенням дружного, згуртованого колективу; в) розробкою нових технологій навчання. 7. На технічній виставці мене більше приваблюватиме: а) зовнішній вигляд експонатів (колір, форма); б) внутрішній устрій експонатів; в) їх практичне застосування. 8. У людях я ціную, передусім: а) мужність, сміливість, витривалість; б) дружелюбність, чуйність; в) відповідальність, чесність, акуратність. 9. У вільний від роботи час я буду: а) писати вірші або малювати; б) ставити різні досліди; в) тренуватися. 10. У закордонних поїздках мене більше приваблюватиме: а) екстремальний туризм (альпінізм, віндсерфінг, гор­ні лижі); б) ділове спілкування; в) можливість знайомства з історією і культурою іншої країни. 11. Мені цікаво розмовляти: а) про машину нового типу; б) про нову наукову теорію; в) про людські взаємини. 12. Якби в моїй школі були всього три гуртки, я б вибрав: а) технічний; б) музичний; в) спортивний. 13. У школі більше уваги слід приділяти: а) покращанню взаєморозуміння між учителями і учнями; б) підтримці здоров'я що вчаться, заняттям спортом; в) зміцненню дисципліни. 14. Я з великим інтересом дивлюся: а) науково-популярні фільми; б) програми про культуру і мистецтво; в) спортивні програми. 15. Мені було б цікаво працювати: а) з машинами, механізмами; б) з об'єктами природи; в) з дітьми або однолітками. 16. Школа в першу чергу повинна: а) давати знання і уміння; б) вчити спілкуванню з іншими людьми; в) навчати навичкам роботи. 17. Кожна людина повинна: а) вести здоровий спосіб життя; б) мати можливість займатися творчістю; в) мати зручні побутові умови. 18. Для благополуччя суспільства в першу чергу необхідні: а) захист інтересів і прав громадян б) турбота про матеріальне благополуччя людей; в) наука і технічний прогрес. 19. Мені більше всього подобаються уроки: а) фізкультури; б) математики; в) праці. 20. Мені цікавіше було б: а) планувати виробництво продукції; б) виготовляти вироби; в) займатися збутом продукції. 21. Я вважаю за краще читати статті: а) про визначних учених і їх відкриття; б) про творчість митців і музикантів; в) про цікаві винаходи. 22. Вільний час я більш охоче провожу: а) роблячи що-небудь по господарству; б) з книгою; в) на виставках і концертах. 23. Більший інтерес у мене викличе повідомлення: а) про художню виставку; б) про ситуацію на фондових біржах; в) про наукове відкриття. 24. Я вважаю за краще працювати: а) у приміщенні, де багато людей; б) у незвичайних умовах; в) у звичайному кабінеті. Обробка і аналіз результатів: Після заповнення бланка учні повинні підрахувати число обведених букв в кожній з шести колонок бланка і записати ці шість чисел в порожніх клітках нижнього рядка. 10-12 балів - яскраво виражені професійні нахили. 7-9 балів - середньо виражені професійні нахили. 4-6 балів - слабо виражені професійні нахили. 0-3 балу - професійна схильність не виражена. У кожній з шести колонок представлена сума балів. Вона відображає схильність до певного виду діяльності: 1 - схильність до роботи з людьми. Професії, пов'язані з обслуговуванням (побутовим, медичним, довідково-інформаційним), управлінням, вихованням і навчанням. Люди, успішні в професіях цієї групи, повинні уміти і любити спілкуватися, знаходити спільну мову з різними людьми, розуміти їх настрій, наміри і особливості. 2 - схильність до дослідницької діяльності. Профес­ії, пов'язані з науковою роботою. Окрім хорошої теоретичної підготовки в певних галузях науки, людям, що займаються дослідницькою діяльністю, необхідні такі якості, як раціональність, незалежність і оригінальність думок, аналітичний склад розуму. Як правило, їм більше подобається роздумувати про проблему, чим займатися її реалізацією. 3 - схильність до роботи на виробництві. Коло цих професій дуже широке: виробництво і обробка металу; збирання, монтаж приладів і механізмів; ремонт, наладка, обслуговування електронного і механічного обладнання; монтаж, ре­монт будівель, конструкцій; обробка і використання різних матеріалів; управління транспортом. Професії цієї групи пред'являють підвищені вимоги до здоров'я людини, координації рухів, уваги. 4 - схильність до естетичних видів діяльності. Професії творчого характеру, пов'язані з образотворчою, музичною, літературно-художньою, акторсько-сценічною діяльністю. Людей творчих професій, крім наявності спеціальних здібностей (музичних, літературних, актор­ських), відрізняє оригінальність мислення і незалежність ха­рактера, прагнення до досконалості. 5 - схильність до екстремальних видів діяльності. Професії, пов'язані із заняттями спортом, подорожами, експедиційною роботою, охоронною і оперативно-розшуковою діяльністю, службою в армії. Всі вони пред'являють особливі вимоги до фізичної підготовки, здоров'я і морально-вольових якостей.6 - схильність до планово-економічних видів діяльності. Професії, пов'язані з розрахунками і плануванням (бух­галтер, економіст); діловодством, аналізом і перетворенням текстів (редактор, перекладач, лінгвіст); схематичним зображенням об'єктів (кресляр, топограф). Ці професії вимагають від людини зібраності і акуратності.ОПИТУВАЛЬНИК ПРОФЕСІЙНИХ СХИЛЬНОСТЕЙ Л. ЙОВАЙШИ (модифікація Г.В. Резапкіної) Методика спрямована на виявлення схильностей що відносяться до різних сфер професійної діяльності: роботі з людьми, практичній, інтелектуальній, естетичній, планово-економічній або екстремальній. Інструкція: Закінчіть вислови, вибравши один з варіантів - «а», «б» або «в» - і обвівши відповідну букву в бланку навпроти номера питання. 1. Мені хотілося б в своїй професійній діяльності: а) спілкуватися з самими різними людьми; б) що-небудь робити своїми руками - меблі, машини, одяг і т.д.; в) знімати фільми, малювати, писати книги, виступати на сцені і т.д.; 2. У книзі або кінофільмі мене більше всього приваблює: а) художня форма, майстерність письменника або ре­жисера; б) сюжет, дії героїв; в) інформація, яка може бути корисною в житті. 3. Мене більше ощасливить Нобелівська премія: а) в області науки; б) за громадську діяльність; в) в області мистецтва. 4. Я скоріше погоджуся стати: а) керівником банку; б) головним інженером на виробництві; в) начальником експедиції. 5. Майбутнє людей визначає: а) досягнення науки; б) розвиток виробництва; в) взаєморозуміння між людьми. 6. На місці директора школи я, передусім, займуся: а) її впорядкуванням (їдальня, спортзал, комп'ютери); б) створенням дружного, згуртованого колективу; в) розробкою нових технологій навчання. 7. На технічній виставці мене більше приваблюватиме: а) зовнішній вигляд експонатів (колір, форма); б) внутрішній устрій експонатів; в) їх практичне застосування. 8. У людях я ціную, передусім: а) мужність, сміливість, витривалість; б) дружелюбність, чуйність; в) відповідальність, чесність, акуратність. 9. У вільний від роботи час я буду: а) писати вірші або малювати; б) ставити різні досліди; в) тренуватися. 10. У закордонних поїздках мене більше приваблюватиме: а) екстремальний туризм (альпінізм, віндсерфінг, гор­ні лижі); б) ділове спілкування; в) можливість знайомства з історією і культурою іншої країни. 11. Мені цікаво розмовляти: а) про машину нового типу; б) про нову наукову теорію; в) про людські взаємини. 12. Якби в моїй школі були всього три гуртки, я б вибрав: а) технічний; б) музичний; в) спортивний. 13. У школі більше уваги слід приділяти: а) покращанню взаєморозуміння між учителями і учнями; б) підтримці здоров'я що вчаться, заняттям спортом; в) зміцненню дисципліни. 14. Я з великим інтересом дивлюся: а) науково-популярні фільми; б) програми про культуру і мистецтво; в) спортивні програми. 15. Мені було б цікаво працювати: а) з машинами, механізмами; б) з об'єктами природи; в) з дітьми або однолітками. 16. Школа в першу чергу повинна: а) давати знання і уміння; б) вчити спілкуванню з іншими людьми; в) навчати навичкам роботи. 17. Кожна людина повинна: а) вести здоровий спосіб життя; б) мати можливість займатися творчістю; в) мати зручні побутові умови. 18. Для благополуччя суспільства в першу чергу необхідні: а) захист інтересів і прав громадян б) турбота про матеріальне благополуччя людей; в) наука і технічний прогрес. 19. Мені більше всього подобаються уроки: а) фізкультури; б) математики; в) праці. 20. Мені цікавіше було б: а) планувати виробництво продукції; б) виготовляти вироби; в) займатися збутом продукції. 21. Я вважаю за краще читати статті: а) про визначних учених і їх відкриття; б) про творчість митців і музикантів; в) про цікаві винаходи. 22. Вільний час я більш охоче провожу: а) роблячи що-небудь по господарству; б) з книгою; в) на виставках і концертах. 23. Більший інтерес у мене викличе повідомлення: а) про художню виставку; б) про ситуацію на фондових біржах; в) про наукове відкриття. 24. Я вважаю за краще працювати: а) у приміщенні, де багато людей; б) у незвичайних умовах; в) у звичайному кабінеті. Обробка і аналіз результатів: Після заповнення бланка учні повинні підрахувати число обведених букв в кожній з шести колонок бланка і записати ці шість чисел в порожніх клітках нижнього рядка. 10-12 балів - яскраво виражені професійні нахили. 7-9 балів - середньо виражені професійні нахили. 4-6 балів - слабо виражені професійні нахили. 0-3 балу - професійна схильність не виражена. У кожній з шести колонок представлена сума балів. Вона відображає схильність до певного виду діяльності: 1 - схильність до роботи з людьми. Професії, пов'язані з обслуговуванням (побутовим, медичним, довідково-інформаційним), управлінням, вихованням і навчанням. Люди, успішні в професіях цієї групи, повинні уміти і любити спілкуватися, знаходити спільну мову з різними людьми, розуміти їх настрій, наміри і особливості. 2 - схильність до дослідницької діяльності. Профес­ії, пов'язані з науковою роботою. Окрім хорошої теоретичної підготовки в певних галузях науки, людям, що займаються дослідницькою діяльністю, необхідні такі якості, як раціональність, незалежність і оригінальність думок, аналітичний склад розуму. Як правило, їм більше подобається роздумувати про проблему, чим займатися її реалізацією. 3 - схильність до роботи на виробництві. Коло цих професій дуже широке: виробництво і обробка металу; збирання, монтаж приладів і механізмів; ремонт, наладка, обслуговування електронного і механічного обладнання; монтаж, ре­монт будівель, конструкцій; обробка і використання різних матеріалів; управління транспортом. Професії цієї групи пред'являють підвищені вимоги до здоров'я людини, координації рухів, уваги. 4 - схильність до естетичних видів діяльності. Професії творчого характеру, пов'язані з образотворчою, музичною, літературно-художньою, акторсько-сценічною діяльністю. Людей творчих професій, крім наявності спеціальних здібностей (музичних, літературних, актор­ських), відрізняє оригінальність мислення і незалежність ха­рактера, прагнення до досконалості. 5 - схильність до екстремальних видів діяльності. Професії, пов'язані із заняттями спортом, подорожами, експедиційною роботою, охоронною і оперативно-розшуковою діяльністю, службою в армії. Всі вони пред'являють особливі вимоги до фізичної підготовки, здоров'я і морально-вольових якостей.6 - схильність до планово-економічних видів діяльності. Професії, пов'язані з розрахунками і плануванням (бух­галтер, економіст); діловодством, аналізом і перетворенням текстів (редактор, перекладач, лінгвіст); схематичним зображенням об'єктів (кресляр, топограф). Ці професії вимагають від людини зібраності і акуратності.  

17:02 19.01.2024

Поради

Навички вирішення конфліктів для підлітків

10:32 17.01.2024

Відеоуроки "Як захиститись від домашнього насильства?"

Онлайн-курс для людей, які потерпають від домашнього насильства. Створено за підтримки ГО "Докудейз" за участю експертів та представників різних установ, до повноважень яких віднесено роботу щодо протидії домашньому насильству.

11:46 06.11.2023

Тест на визначення особистості

Тест на визначення особистості (менше 12 хвилин.  Відповідайте чесно (навіть якщо відповідь Вам не подобається).  Намагайтеся не відповідати “нейтрально”).

09:21 27.10.2023

Кожна дитина – громадянин світу

Від народження дитина – це громадянин/громадянка країни, у якій він/вона народився. Підростаючи, вони мають знати свої права і обов'язки.

10:13 11.09.2023

Що таке булінг?

Пригадаємо, що булінг - це діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

18:46 05.09.2023

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора